TANÁCSADÁS, KERESŐOPTIMALIZÁLÁS
Mit nyújthat egy tanácsadó?
Egy tanácsadó külsős megfigyelőként, megfelelő tapasztalattal a háta mögött
segíthet megvilágítani olyan problémákat, melyeket a cég vezetői még nem látnak
vagy nem veszik észre. A tanácsadóval egy bevezetés, egy integráció és új ötlet
megvalósítása sokkal hatékonyabb lehet az által, hogy már a projekt elején és
közben figyelmeztetik a vezetőt szükséges erőforrásokra, kockázatokra és
veszélyforrásokra. E mellett a tanácsadó támogatja a vezetőt a döntéshozatalaiban,
és külső megfigyelőként előkészíti döntéseit. A tanácsadó alkalmazás költség
megtakarítást jelent a cégnek, de miért is? Számoljunk, ha mondjuk egy integrált
rendszer bevezetéséhez alkalmaznak tanácsadót, az a projekt ideje alatt
nyomon követi a rendszer alakulását, tanácsokat ad, felhívja a figyelmet a
hiányosságra és a szervezési problémákra. Ezáltal, mire elkészül a rendszer
mindenki készen áll, és várja a rendszer bevezetését, így a rendszer indulásakor
már termel.
Míg tanácsadó alkalmazása nélkül tipikus szitáció a következő: a
rendszer elkészül, de nincs ideje senkinek tesztelni, mert nem lett senki
allokálva. Tesztelés alatt kiderül, a rendszer nem megfelelő, ezért még tovább
módosítják. A telepítést követően nincs aki értene hozzá, használná a rendszert.
Gyakorlatilag van egy „kész” rendszer amit senki sem használ. Gyakoribb probléma,
hogy használják a rendszert, de nem használják ki a rendszer lehetőségeit,
max: 10-20%-át, sőt van olyan eset is, hogy a rendszert sohasem használják.
Ha a gondolatmenetet végignézzük, akkor eltelt 1/2-1 év mire a rendszer
használatba került a tesztelést követően. Ez azt jelenti, elvesztegettünk 1 évet
az integrált rendszer bevezetésével nyert költségmegtakarításon, csak több mint
egy év után tudjuk realizálni, és akkor sem biztos, hogy a terveknek megfelelően
100% mértékben.
Keresőoptimalizálás?
Napjaink egyik legfontosabb kihívása, hogy a leendő Ügyfeleink minél könnyebben
megtalálják weblapunkat, portálunkat. Sokan rendelkeznek már weblappal, de az nem
hozza a várt eredményt, mert a célcsoport nem találja meg az oldalt vagy nem a
célcsoportnak megfelelően lett kitalálva az oldal. A keresőoptimalizálás feladata,
hogy a keresőkben weblapjainkat minél jobb helyezést elérve, minél hamarabban
megtalálják a felhasználók. Valamint az oldalunk olyan helyen is felbukkanjon,
ahol az adott célközönség találkozhat vele.
A keresőoptimalizálás nem egy egzakt tudomány és csak tanulással nem sajátítható
el. A keresők és azok működését biztosító motorok (engine-k) változnak a piaci
igényeknek megfelelően, így az optimalizálás folyamatos kutatást és tanulást
igényel. A keresők a működésük egy részét elfedik, azért hogy biztosítsák a
vezető helyüket a piacon. A működés felfedéséhez rengeteg tapasztalat és kutatás
szükséges. Az optimalizálás egy hosszú folyamat, azonban ez felgyorsítható,
ha már a weblap és a portál elkészítése előtt figyelembe vesszük egy ilyen
szakember tanácsait. Hisz, ezzel időt és pénzt takaríthat meg, valamint pénzt
kereshet, mert a vevők hamarabb megtalálják.
A kereső optamalizálás során elemzésre kerül a weblap és annak célcsoportja.
A megjelenített információ és annak minősége, valamint a technológiai megfelelés.
A kereső optimalizálásnak három fontos tényezője van:
- oldalak információja és minősége
- weblapok technológiai megfelelősége, minősége
- az oldalakra történő hivatkozások száma és minősége
Így jól látható, hogy ez nem csak a programozón múlik, de jelentős befolyással bír erre a Megrendelő is. Szakembereink naprakészen tartva folyamatosan csiszolják tudásukat, így biztosítva, hogy a legjobb tanácsot tudják adni egyedien mindenki számára.